Ένα site δεν είναι αρκετό!

Θυμάστε πίσω, το 1995; Στα πρώτα χρόνια του internet; Τότε που καμία επιχείρηση δεν είχε ιστοσελίδα και όλα ήταν όμορφα και απλά! Τότε που όλη η δουλειά γίνονταν πίσω από έναν πάγκο και μια ζεστή καλημέρα;

Την πρώτη μου σελίδα την κατασκεύασα στα μέσα του 1998. Ήταν μια απλή σελίδα που προωθούσε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, της επιχείρησης για την οποία εργαζόμουν, κάπου στις αρχές της Βουλιαγμένης. Μάλλον 4 ή 5 στατικές σελίδες -δεν θυμάμαι ακριβώς- με την μορφή φυλλαδίου. Είμασταν έτη φωτός μπροστά από την εποχή μας! Ο επιχειρηματίας ήταν πρωτοπόρος για την εποχή του και εγώ ο μάγος της τεχνολογίας…

Τώρα, μετά από 20 χρόνια, είναι πλέον ελάχιστες οι επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμα ένα site. Πιο συγκεκριμένα αυτή την στιγμή υπάρχουν πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια σελίδες!!! Τώρα έχουμε γίνει όλοι μάγοι :-D Υπάρχουν πλέον εργαλεία που ο κάθε ένα μπορεί να στήσει μια στατική σελίδα, εύκολα και γρήγορα. Είναι όμως αυτό αρκετό στις μέρες μας;

Αισθάνομαι μεγάλη απογοήτευση όταν συναντάω ανθρώπους που επιχειρούν και νομίζουν ότι ένα site, χωρίς κάποιο ιστολόγιο (blog), χωρίς κάποιο κανάλι στα κοινωνικά δίκτυα, είναι αρκετό. Νομίζουν ότι μέσω της αναζήτησης, οι εν δυνάμει πελάτες τους θα τους βρουν και θα τους ανοίξουν τα πορτοφόλια τους…

Λάθος! Μπορεί εν μέρει να λειτουργήσει αυτό, για μερικούς ίσως χρήστες, άλλα το σύνολο των καταναλωτών πλέον είναι πιο απαιτητικό. Θέλουν αποδείξεις. Θέλουν να ξέρουν τι είναι αυτό που τους προσφέρεις, άλλα κυρίως θέλουν να νοιώσουν εμπιστοσύνη. Θέλουν να βρουν μια κάποια σύνδεση ώστε να αισθανθούν καλά και οικία και να επενδύσουν ή να καταναλώσουν. Αν όμως δεν είστε εσείς αυτός που θα τους το δώσει, τότε να είστε σίγουροι ότι κάποιος άλλος θα το κάνει. Σας το εγγυώμαι.

Οι πωλήσεις μέσω του web έχουν αλλάξει.

Μία στατική σελίδα που λειτουργεί ως μπροστούρα, ως φυλλάδιο, δεν λειτουργεί από μόνη της στις μέρες μας. Μια σελίδα που έχει καμιά δεκαετία να ανανεωθεί εικαστικά, δεν πρόκειται να «τραβήξει» το μάτι των χρηστών και σίγουρα θα χαθεί στα εκατομμύρια σχετικά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης. Μια αμφίδρομη επικοινωνία με ένα blog, με δημοσιεύσεις και αναρτήσεις σχετικές με αυτό που προσφέρετε, θα δυναμώσει από την μία το κύρος σας και από την άλλη θα δώσει το κάτι παραπάνω στην προσπάθεια να κερδίσετε τον πόλεμο της πρώτης σελίδας στις μηχανές αναζήτησης λόγο της ενημέρωσης του περιεχομένου.

Τι μπορεί να προσφέρει ένα blog στην επιχείρηση σας;

Ένα blog μπορεί να οικοδομήσει την αξιοπιστία της επιχείρησής σας, να προβάλει και να αναδείξει την εξειδίκευση πάνω στο αντικείμενο σας, ισχυροποιώντας την θέση σας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Δημιουργεί την απαραίτητη απόδειξη των ικανοτήτων σας, Δίνει το ξεκάθαρο μήνυμα ότι ξέρετε καλά τι κάνετε, ότι είστε γνώστης, και αυτό είναι που χρειάζεται ο αγοραστής για να σας εμπιστευτεί.

Τα κοινωνικά δίκτυα τι ρόλο παίζουν;

Αν δεν χρησιμοποιείτε το Facebook, το Instagram,  το Google+, το Twitter, το LinkedIn, το YouTube ή το Pinterest για την επιχείρηση σας, τότε έχετε χάσει πάρα πολλές ευκαιρίες να δημιουργήσετε συνδέσμους εμπιστοσύνης, όπου θα «κλειδώσουν» τους πελάτες σας.

Ειδικότερα όλοι εμείς, οι μικροί ελεύθεροι επαγγελματίες, έμποροι μικρών κοινοτήτων που επιχειρούμε σε ένα εχθρικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον σε σχέση με τους μεγάλους κολοσσούς, δεν μπορούμε να κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια και να εφησυχάσουμε στην μια και στατική ιστοσελίδα μας. Δεν είναι αποτελεσματικό και δεν πρόκειται να δούμε ποτέ το όνειρό μας να γίνεται πραγματικότητα, με αυτό μόνο το μέσο.

Ο σημερινός καταναλωτής είναι περισσότερο «σφιχτός», περισσότερο οικονόμος σε σχέση με το παρελθόν και σίγουρα χωρίς την δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης αποκλείεται να σας δώσει τα χρήματα του. Ειδικά όταν η αναζήτηση και η πώληση γίνεται  απρόσωπα μέσα από ένα πληκτρολόγιο, ένα mouse και μια πιστωτική κάρτα.

Το σύστημα πλέον λειτουργεί ως εξής: Στις περισσότερες των περιπτώσεων η σχέση χτίζεται πρώτα μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, σαν μια όμορφη συζήτηση σε μια παρέα, μια καλημέρα στο πελάτη που πέρασε έξω από την πόρτα σας. Στην πορεία προσφέρουμε την απαραίτητη πληροφόρηση και εκπαίδευση μέσω του blog μας, και φυσικά στο επόμενο βήμα, του παρουσιάζουμε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας μέσα από την σελίδα μας. Στο τέλος, αφού έχουμε «κερδίσει» την εμπιστοσύνη του, ζητάμε την άδεια να του στέλνουμε, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, ενημερώσεις για τα προϊόντα και τις προσφορές μας.

Ναι το ξέρω ότι θέλει δουλειά. Ναι το ξέρω ότι θέλει χρόνο και χρήμα. Φυσικά χρειάζεται ξεκάθαρη στρατηγική και έναν στόχο στο τι θέλουμε να πετύχουμε. Χρειάζεται πάθος και γνώση και αν νοιώθεις λίγο μειονεκτικά γιατί δεν γνωρίζεις από όλα αυτά, είμαι στην διάθεσή σου να το συζητήσουμε. Θέλω και μπορώ να σε βοηθήσω. Εσύ θέλεις να πουλήσεις; Επικοινωήσε μαζί μου για να δούμε πως μπορούμε να συνεργαστούμε.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Επαγγελματική κάρτα του σήμερα!

A man who stops advertising to save money is like a man who stops a clock to save time