A man who stops advertising to save money is like a man who stops a clock to save time
Ο Χένρυ Φορντ (Henry Ford) ήταν ο ιδρυτής της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας FORD. Ως πετυχημένος βιομήχανος λοιπόν είχε πει την παροιμιώδη φράση: «A man who stops advertising to save money is like a man who stops a clock to save time» (μτφ. «Ένας άνθρωπος που σταματάει την διαφήμιση για να εξοικονομήσει χρήματα, είναι σαν έναν άνθρωπο που σταματάει το ρολόι για να εξοικονομήσει χρόνο). Πόσο δίκαιο είχε αυτό ο μεγάλος επιχειρηματίας! Πόση αλήθεια κρύβει αυτή η φράση!
Μέσα στα χρόνια της κρίσης, που τα πράγματα «έσφιξαν» για τις επιχειρήσεις, η διαφήμιση ήταν το πρώτο πράγμα που διακόψαμε πολλοί επιχειρηματίες. Εν μέρει μπορώ να το καταλάβω, ότι θέλοντας να καταφέρουμε να διατηρήσουμε την κερδοφορία μας ή το εισόδημα μας, συμπιέζουμε τις δαπάνες μας προκειμένου να εξοικονομήσουμε χρήματα. Αυτή η τακτική όμως όταν εφαρμόζεται στις δαπάνες της διαφήμισης, είναι σαν να σαμποτάρουμε μακροπρόθεσμα την ίδια μας την επιχείρηση.
Μελέτες έχουν δείξει ότι το καταναλωτικό κοινό όταν διαπιστώνει ότι κάποια επιχείρηση «εξαφανίζεται», απομακρύνεται από αυτή. Πιθανώς να θεωρεί ότι η επιχείρηση αυτή βρίσκεται σε δυσμενή οικονομική θέση. Αυτό έχει τεράστιες συνέπειες για την φήμη και την ευημερία της επιχείρησης μας. Κανείς δεν θέλει να αγοράζει από «ξεχασμένους» εμπόρους ή να συνεργάζεται «ξεπερασμένους» επιχειρηματίες.
Αντιθέτως όταν μια επιχείρηση προβάλλεται, δείχνει ότι ευημερεί και έτσι προσελκύει όλο και περισσότερους καταναλωτές. Είναι η τάση αυτή που έλκει τους καταναλωτές στο επιτυχημένο, στο γνωστό, στο «διάσημο». Όταν διατηρούμε μια σταθερή προβολή μέσω διαφήμισης δεν δημιουργούμε μόνο άμεσες πωλήσεις άλλα ενισχύουμε και την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια που νοιώθουν οι καταναλωτές. Αυτή η εμπιστοσύνη και ασφάλεια αυξάνει το μερίδιο της αγοράς και η αύξηση του μεριδίου από την «πίτα» της αγοράς φέρνει κέρδη!
Όσοι συνεχίζουν να διαφημίζονται σε περιόδους κρίσης, έστω και με χαμηλότερο προϋπολογισμό, έστω και πιο αραιά από πριν, θα βρεθούν σίγουρα σε καλύτερη θέση από τους ανταγωνιστές τους που διέκοψαν εντελώς την προβολή τους. Όταν η αγορά ξεκινάει να ανακάμπτει εσύ σε πια πλευρά θέλεις να είσαι; Με τους χαμένους ή τους νικητές;
Μην σταματάς να διαφημίζεσαι! Διατήρησε μια σταθερή προβολή. Δεν έχει σημασία το πόσα χρήματα θα δαπανήσεις, αρκεί να υπάρχει ένας σταθερός διαφημιστικός κύκλος. Σημασία έχει να «υπάρχεις», να «φαίνεσαι», ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΣ!
Μέσα στα χρόνια της κρίσης, που τα πράγματα «έσφιξαν» για τις επιχειρήσεις, η διαφήμιση ήταν το πρώτο πράγμα που διακόψαμε πολλοί επιχειρηματίες. Εν μέρει μπορώ να το καταλάβω, ότι θέλοντας να καταφέρουμε να διατηρήσουμε την κερδοφορία μας ή το εισόδημα μας, συμπιέζουμε τις δαπάνες μας προκειμένου να εξοικονομήσουμε χρήματα. Αυτή η τακτική όμως όταν εφαρμόζεται στις δαπάνες της διαφήμισης, είναι σαν να σαμποτάρουμε μακροπρόθεσμα την ίδια μας την επιχείρηση.
Μελέτες έχουν δείξει ότι το καταναλωτικό κοινό όταν διαπιστώνει ότι κάποια επιχείρηση «εξαφανίζεται», απομακρύνεται από αυτή. Πιθανώς να θεωρεί ότι η επιχείρηση αυτή βρίσκεται σε δυσμενή οικονομική θέση. Αυτό έχει τεράστιες συνέπειες για την φήμη και την ευημερία της επιχείρησης μας. Κανείς δεν θέλει να αγοράζει από «ξεχασμένους» εμπόρους ή να συνεργάζεται «ξεπερασμένους» επιχειρηματίες.
Αντιθέτως όταν μια επιχείρηση προβάλλεται, δείχνει ότι ευημερεί και έτσι προσελκύει όλο και περισσότερους καταναλωτές. Είναι η τάση αυτή που έλκει τους καταναλωτές στο επιτυχημένο, στο γνωστό, στο «διάσημο». Όταν διατηρούμε μια σταθερή προβολή μέσω διαφήμισης δεν δημιουργούμε μόνο άμεσες πωλήσεις άλλα ενισχύουμε και την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια που νοιώθουν οι καταναλωτές. Αυτή η εμπιστοσύνη και ασφάλεια αυξάνει το μερίδιο της αγοράς και η αύξηση του μεριδίου από την «πίτα» της αγοράς φέρνει κέρδη!
Όσοι συνεχίζουν να διαφημίζονται σε περιόδους κρίσης, έστω και με χαμηλότερο προϋπολογισμό, έστω και πιο αραιά από πριν, θα βρεθούν σίγουρα σε καλύτερη θέση από τους ανταγωνιστές τους που διέκοψαν εντελώς την προβολή τους. Όταν η αγορά ξεκινάει να ανακάμπτει εσύ σε πια πλευρά θέλεις να είσαι; Με τους χαμένους ή τους νικητές;
Μην σταματάς να διαφημίζεσαι! Διατήρησε μια σταθερή προβολή. Δεν έχει σημασία το πόσα χρήματα θα δαπανήσεις, αρκεί να υπάρχει ένας σταθερός διαφημιστικός κύκλος. Σημασία έχει να «υπάρχεις», να «φαίνεσαι», ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΣ!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου